• joomlaslide-zima

Zebranie z rodzicami 08.01.2019 godz. 18:00 - oceny proponowane

Konstytucja 3 Maja 2018

Opublikowano w Aktualności

W środę 9 maja w naszej szkole odbył się apel dla wszystkich uczniów poświęcony rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Wystąpili uczniowie różnych klas pod opieką pani Jolanty Mikusek, chór szkolny przygotowany przez pana Jacka Kwiatkowskiego oraz dzieci z klasy 1 A pod opieką pani Magdaleny Cebulskiej. Młodzi artyści wierszem, piosenką i narracją przypomnieli ważne wydarzenia z historii Polski związane z uchwaleniem Konstytucji 3 Maja.

Wyjazd edukacyjny klasy 3a i 3b

Opublikowano w Aktualności

W dniu 24 kwietnia uczniowie klasy 3 A z panią Magdaleną Bednarską i panią Elżbietą Cichocką oraz uczniowie klasy 3 B z panią Anną Szumel i panią Magdaleną Krakowiak wyjechali na czterodniową wycieczkę do Krynicy Morskiej. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Gdańsku od wizyty w Muzeum Drugiej Wojny Światowej na Starym Mieście. Następnie spacerowaliśmy malowniczymi uliczkami obok Fontanny Neptuna. Wieczorem udaliśmy się na plażę w Krynicy Morskiej. Następnego dnia zwiedziliśmy Stare Miasto w Elblągu, Ratusz Staromiejski, wystawę w Muzeum Archeologicznym, a śmiałkowie pokonali ponad 360 schodów i wspieli się na szczyt 90 - metrowej wieży Katedry św. Mikołaja by podziwiać panoramę Elbląga oraz krajobrazy Żuław Wiślanych. Potem udaliśmy się do Fromborka na wzgórze katedralne i zwiedziliśmy Muzeum Mikołaja Kopernika. Wieczorem spędziliśmy czas przy ognisku z kiełbaskami. Trzeciego dnia udaliśmy się do byłego obozu koncentracyjnego w miejscowości Sztutowo. Zwiedziliśmy w zadumie i skupieniu teren dawnego obozu i wysłuchaliśmy prelekcji na temat trudnych doświadczeń więźniów obozu. Po południu udaliśmy się na zwiedzanie Krynicy Morskiej. Zobaczyliśmy latarnię morską, port nad Zalewem Wiślanym oraz piękne, szerokie i piaszczyste plaże Mierzei. Ostatniego dnia zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki w Malborku. Poznaliśmy obyczaje panujące w średniowieczu, obejrzeliśmy style architektoniczne tej epoki. Oto krótka fotorelacja z naszego pobytu.

Austria, Czechy

Opublikowano w Aktualności

Dnia 24 kwietnia uczniowie klasy 2 A oraz 2 C pod opieką pani Anny Lisieckiej, pani Sylwii Suchodolskiej – Różyckiej oraz pana Marka Kowalskiego wybrali się na wycieczkę do Czech i Austrii.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Brno. Jest to drugie co do wielkości miasto Czech i jednocześnie historyczna stolica Moraw, była siedziba królewskiego rodu Przemyślidów. Podczas spaceru po starówce zobaczyliśmy: gotycką katedrę św. Piotra i Pawła na wzgórzu Petrov; kompleksy budynków klasztornych; barokową, naturalistyczną fontannę Parnas; dwór biskupi; renesansowe pałace panów z Lipé i panów z Kunštátu; kościół św. Jakuba oraz Hausperský palác.

Drugiego dnia zwiedzaliśmy Schönbrunn – letnią rezydencję cesarzowej Sisi. Jest to jedna z najwspanialszych barokowych budowli Wiednia – wpisana na listę światowego dziedzictwa. Pałac został zbudowany w XVII - XVIII w. na zlecenie cesarza Leopolda I, a zaprojektowany przez Johanna Bernharda Fischera von Erlacha. Pałac ma 1441 komnat, z czego 45 udostępniono zwiedzającym. W Sali Lustrzanej koncertował Mozart jako sześcioletnie cudowne dziecko. Natomiast w Wielkiej Galerii tańczono podczas kongresu wiedeńskiego (1814–1815), a dziś odbywają się tu spotkania przy wyjątkowych okazjach. Następnie udaliśmy się do Belwederu. Perłą zbiorów malarstwa w Belwederze są „złote” obrazy Gustawa Klimta: „Pocałunek” i „Judyta”. W galerii Belwederu znajduje się też szereg innych równie fascynujących mistrzowskich obrazów Schielego i Kokoschki, wybitne dzieła francuskich impresjonistów oraz najważniejsze płótna wiedeńskiego biedermeieru. Ostatnią atrakcją tego dnia była wizyta na Praterze i przejażdżka diabelskim młynem. Wiener Riesenrad jest symbolem wiedeńskiego Prateru i doskonałym punktem widokowym.

Trzeciego dnia spacerowaliśmy z przewodnikiem po Wiedniu. Podziwialiśmy Innere Stadt – Ringstrasse; Operę; Parlament; Teatr; Katedrę św. Szczepana z kazalnicą Pilgrama oraz rzeźbą cierpiącego Chrystusa; Hofburg – siedzibę cesarzy składającą się z czterech części: In der Burg, Heldenplatz, Alte Burg i Neue Burg. Pierwotnie Hofburg był zamkiem z XIII wieku, który wraz ze wzrostem potęgi Habsburgów przekształcił się we wspaniałą rezydencję monarchy. Byliśmy z wizytą w Muzeum Historii Sztuki. Znajdują się tu liczne dzieła mistrzów europejskich, wśród nich „Madonna w zieleni” Rafaela, "Pracownia artysty" Vermeera, portrety infantek Velazqueza, mistrzowskie dzieła Rubensa, Rembrandta, Dürera, Tiziana i Tintoretta. Zwiedzaliśmy Muzeum Przyrodnicze. Perłą wśród zbiorów jest licząca 24 tysiące lat i mierząca zaledwie 11 cm „Wenus z Willendorfu”, oprócz niej muzeum przedstawia bogactwo przyrody – począwszy od owadów, poprzez kamienie szlachetne i minerały, skończywszy na pterozaurach, a za pomocą symulatora został zainscenizowany deszcz meteorytów w technologii 3D. Widzieliśmy również Dom Hundertwassera – kompleks mieszkalny na rogu Kegelgasse i Löwengasse. Jedno z dzieł architektonicznych Friedensreicha Hundertwassera, wybudowanego w latach 1983 – 1985 przez Josefa Krawinę. Następnie udaliśmy się do KunstHausWien, czyli do Museum Hundertwassera. „Kolorowe płaszczyzny, nieregularne formy, często porośnięte bujną roślinnością: malarz Friedensreich Hundertwasser (1928 - 2000) stworzył nowe impulsy nie tylko dla wiedeńskiej architektury. Powołał on do życia również centrum wystawowe, w którym mieści się stała ekspozycja poświęcona dziełom mistrza i odbywają się wystawy czasowe pasjonującej sztuki współczesnej. W drodze powrotnej do hotelu oglądaliśmy spalarnię śmieci wg projektu Hunderwassera.

Ostatni czwarty dzień naszej wycieczki to Morawski Kras w Czechach – najwspanialszy obszar krasowy w Europie Środkowej. Zwiedzaliśmy przepiękną jaskinię Punkwy. Mieliśmy możliwość spływu łodziami podziemną rzeczką Punkvią połączoną ze zwiedzaniem dna przepaści Macocha. Do wejścia do jaskini zabrała nas kolejka linowa. Do Warszawy wróciliśmy ok. godziny 22.00.

Wycieczka była naprawdę udana. Zachęcamy wszystkich do zwiedzenia tych miejsc, a także do obejrzenia naszej galerii.

Wycieczka oddziału „0” do Muzeum Kolejnictwa

Opublikowano w Aktualności

18 kwietnia wybraliśmy się na wycieczkę do Muzeum Kolejnictwa. Uczestniczyliśmy tam w lekcji muzealnej, oglądaliśmy modele pociągów z różnych epok oraz zwiedziliśmy peron i stojące na nim pociągi. Następnie byliśmy w Skansenie, w którym stały lokomotywy i wagony. Do niektórych mogliśmy wejść i wyobrazić sobie, jak wyglądała praca maszynisty w parowozie.

Dziękujemy przewodnikowi wycieczki za mile spędzony czas i ciekawie poprowadzoną lekcję muzealną.

Narodowa Galeria Sztuki ZACHĘTA

Opublikowano w Aktualności

Uczniowie klasy 2 G uczestniczyli w warsztatach w Narodowej Galerii Sztuki ZACHĘTA w Warszawie. Zajęcia odbywały się w ramach programu „WARS i SAWA bliżej Społeczności, Nauki, Sztuki czyli SeNS wspiera uzdolnionych”. Uczestnicy warsztatów poznali, czym różni się muzeum od galerii, dlaczego prace kolekcji nie są elementami stałej ekspozycji oraz charakterystyką wystaw problemowych.

Pierwsze spotkanie z Zachętą pod hasłem „Przyszłość będzie inna” było przyjrzeniem się historii 20-lecia międzywojennego i ideom modernistycznym. Zapoznaliśmy się organizacją otaczającego nas świata z punktu widzenia wspólnoty jako przestrzeni dobrze urządzonej.

Narrację wystawy wyznaczają modernizacyjne idee społeczne kształtujące się w Polsce po I wojnie światowej lub wdrażane w życie za sprawą instytucji i organizacji, których powstanie wiązało się z odzyskaniem niepodległości. Przywołane na wystawie nowe koncepcje organizacji życia społecznego odwoływały się do potrzeb dotychczas niedowartościowanych grup społecznych, jak kobiety, dzieci, robotnicy czy grupy narodowe, oraz nakierowane były na integrację i niwelowanie podziałów. Nakreślenie obrazu II Rzeczpospolitej, widzianej w dużym stopniu poprzez historię „słabych” i ich emancypacji, wpisuje się w proces demitologizacji tego historycznego okresu, ale też pozwala na wydobycie rodzących się wówczas wartościowych idei społecznych, nośnych i aktualnych również obecnie.

Po obejrzeniu wystawy uczniowie wykonali własne projekty aranżacji budynków w przestrzeni. Wykorzystując różne materiały stworzyli szereg ciekawych prac.

Dzień Kultury Niemieckiej

Opublikowano w Aktualności

W dniu 11 kwietnia odbył się w naszej szkole Dzień Kultury Niemieckiej przygotowany przez uczniów różnych poziomów klas pod opieką nauczycielek języka niemieckiego. W tym dniu dominowały trzy kolory: czarny, czerwony i złoty. Uczniowie nosili stroje w barwach flagi Niemiec. Na przerwach rozbrzmiewały piosenki niemieckojęzycznych wykonawców, uczniowie brali udział w quizach wiedzy na temat Niemiec oraz w grach językowych. Wielbiciele nowinek technologicznych mogli rozwiązywać zadania online, skanując kody QR umieszczone na korytarzach szkolnych. Popularnością cieszyła się też ścianka łamańców językowych w języku niemieckim. Uczniowie mogli skosztować również słodkości na bazie przepisów z niemieckich stron kulinarnych, przygotowanych przez uczniów naszej szkoły. A wszystkiemu przyglądał się bacznie Albert Einstein, z którym uczniowie chętnie pozowali do zdjęć. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszej imprezy.

Drukuj

Wyniki I etapu konkursu „Szkolny Geniusz Matematyczny”

Opublikowano w Aktualności

9 kwietnia odbył się w naszej szkole I etap wewnątrzszkolnego konkursu matematycznego dla uczniów klas drugich i siódmych. O tytuł „Szkolnego Geniusza Matematycznego” w I etapie walczyło 16 uczniów. Konkurs organizowany jest w naszym gimnazjum już po raz siódmy. Celem konkursu jest pogłębianie zainteresowań i uzdolnień matematycznych uczniów oraz popularyzacja matematyki wśród młodzieży gimnazjalnej. Opiekunem konkursu jest pani Ewa Wąsik.

Do II etapu zakwalifikowało się 5 uczniów:

• Gołębiewski Adrian - klasa 7 B
  • Krygier Bartosz - klasa 7 B
  • Hajłasz Antoni – klasa 7 B
  • Kulesza Kajetan – klasa 7 B
  • Kijeńska Felicja – klasa 7 C

Gratulujemy uczniom i trzymamy kciuki w II etapie, który odbędzie się 7 maja 2018 r. o godz. 1430 w sali 219.

Dzień Ziemi 2018

Opublikowano w Aktualności

22 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Dzień Ziemi (Earth Day). Działania związane z obchodami tego dnia mają na celu promowanie ekologicznych postaw i zwrócenie uwagi na problemy zanieczyszczenia Ziemi. Organizatorzy Dnia Ziemi chcą uświadomić politykom i obywatelom, jak kruchy jest ekosystem naszej planety. W 2009 roku dzień 22 kwietnia został ogłoszony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ jako Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi.

Coroczny temat i program Dnia Ziemi związany jest z ważnym dla środowiska i przyrody zagadnieniem. Obchody Światowego Dnia Ziemi w 2017 będą poświęcone tematom związanym z ochroną różnorodności biologicznej. Jest to temat ważny i szczególnie bliski mieszkańcom Ziemi zwłaszcza w kontekście efektu cieplarnianego, wzrostu zanieczyszczeń wód i powietrza.

Hasło tegorocznych obchodów to – "Ratujmy nasz dom przed odpadami”.

W naszej szkole z okazji Światowego Dnia Ziemi odbędą się konkursy dla wszystkich uczniów klas I, IV, VII szkoły podstawowej i klas II i III gimnazjum.

1. KONKURS PLASTYCZNY – "Ziemia jest tylko jedna" – format A1, technika dowolna (przewidziane nagrody).

2. Wszystkich uczniów i ich rodziców zapraszamy do udziału w ogólnopolskim konkursie – „ODDAJ ZUŻYTY TELEFON KOMÓRKOWY” – szczegóły konkursu na stronie http://www.ekophone.pl/ i na zamieszczonym w załączniku plakacie.

Prace konkursowe należy oddać do 23 kwietnia 2018 do pani Elżbiety Borowskiej. Telefony komórkowe zbierane są przez poszczególne klasy do 18 maja 2018 roku. Serdecznie zapraszamy do udziału w akcji.

[Dzień Ziemi plakat]

Apel wiosenny

Opublikowano w Aktualności

Dnia 5 kwietnia odbył się apel dla dzieci z klasy 0 i 1 z gościnnym udziałem grupy XII i XI z Przedszkola nr 216. Okazji do spotkania było wiele: powitanie wiosny, Dzień Ziemi, ogłoszenie wyników konkursów oraz wręczenie nagród. Dzieci z zerówki recytowały wiersze o wiośnie i zaśpiewały piosenkę "Daj rękę wiosenko", pierwszoklasiści przedstawili inscenizację ekologiczną oraz  utwór "Kocham świat", a dzieci z przedszkola zaśpiewały dwie piosenki o przyjaźni. Były też zagadki o wiośnie i wręczenie nagród laureatom konkursów: Recytatorskiego "Warszawska Syrenka", Czytelniczo - plastycznego "Przeczytam i narysuję" oraz Plastycznego "Wielkanocny kurczaczek".

Drukuj

Wyniki konkursu "Frohe Ostern"

Opublikowano w Aktualności

28 marca nauczycielki języka niemieckiego wyłoniły zwycięzców wielkanocnego konkursu "Frohe Ostern" dla uczniów klas siódmych oraz klas gimnazjalnych. Uczestnicy wykazali się niezwykłą kreatywnością i przygotowali piękne, opisane w języku niemieckim pisanki.

I miejsce - Aleksandra Terlecka z klasy 2 B

II miejsce - Weronika Gawlik z klasy 7 A

III miejsce - Kamil Kowalski z klasy 3 A

Gratulujemy i zapraszamy do udziału w następnych konkursach!

Drukuj

Mistrzostwa Bemowa w pływaniu – sukcesy naszych uczniów

Opublikowano w Aktualności

28 marca odbyły się Mistrzostwa Bemowa w pływaniu. Nasi chłopcy Szymczak Aleksander, Maciej Drozdowski zajęli I miejsce natomiast nasze dziewczęta: Żabik Patrycja oraz Pater Matylda zajęły II miejsce. Serdecznie gratulujemy otrzymanych wyników i życzymy dalszych sukcesów!

Międzynarodowy Dzień Teatru 2018

Opublikowano w Aktualności

27 marca obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Teatru. Z tej okazji uczniowie wykonali piękne plakaty, które ozdobiły szkolne korytarze. Chętni mogli też wziąć udział w quizie na temat teatru. Wystarczyło odczytać pytania zaszyfrowane w QR kodach ukrytych na szkolnym korytarzu i poszukać właściwych odpowiedzi. To były pracowite przerwy! Uczniowie świetnie się bawili, a przy okazji wzbogacili swoją wiedzą na temat teatru.

Drukuj

Konkurs Szlakiem „Kamieni na szaniec”

Opublikowano w Aktualności

Konkurs dotyczący „Kamieni na szaniec” stał się już tradycją naszej szkoły. 26 marca w rocznicę akcji pod Arsenałem uczniowie klas drugich mogli wykazać się wiedzą na temat „Kamieni na szaniec”. Konkurs miał formę pokoju zagadek. Uczniowie pracowali w 2-osobowych grupach, rozwiązywali zadania dotyczące lektury i otrzymywali litery, z których należało ułożyć hasło wskazujące miejsce ukrycia klucza do sali. Zadania nie należały do najłatwiejszych, jednak trzem zespołom udało się odnaleźć klucz. Najlepsi okazali się:

Monika Kamień i Amelia Zieniewicz – 2 C

Sebastian Marciniak i Kacper Juczkowski – 2 B

Emilia Iwanicka i Natalia Sobczak – 2 D

Mistrzostwa Bemowa w badmintonie 2018

Opublikowano w Aktualności

21 marca byliśmy organizatorami Mistrzostw Bemowa w badmintonie dla szkół podstawowych dla dzieci starszych. Nasze uczennice w składzie: Kamień Monika, Idźkowska Marcelina, Ziniewicz Amelia oraz nasi uczniowie w składzie: Kazimierczak Wojciech oraz Ostolski Jan zajęli III miejsce.

Natomiast 22 marca, również w naszej szkole, odbyły się Mistrzostwa Bemowa w badmintonie dla szkół podstawowych dla dzieci młodszych.

EGG HUNT 2018

Opublikowano w Aktualności

Dnia 28 marca 2018 r. w naszej szkole odbył się konkurs p.t.: „Egg Hunt”. Cała zabawa polegała na szukaniu jajek wykonanych przez uczniów, które były schowane na terenie szkoły. Na przygotowanym przez panią Magdalenę Bednarską i jej klasę 3 A stoisku, wyznaczone osoby zadawały pytania dotyczące kultury krajów anglojęzycznych i obrzędów wielkanocnych, a za każdą poprawną odpowiedź uczestnik otrzymywał cukierka, czekoladową figurkę wielkanocną lub czekoladowe jajko. Akcję wspomagały pani Beata Świątkowska oraz pani Aneta Rzeszutek, które również ze swoimi uczniami przygotowały pytania i nagrody do wielkanocnej gry. Zabawa sprawiła ogromną radość uczniom w każdym wieku.

Wyniki konkursu „Wielkanocny kurczaczek” dla klas „0” i I

Opublikowano w Aktualności

Uczestnik konkursu miał za zadanie wykonać samodzielnie jedną pracę w dowolnie wybranej technice w formie przestrzennej.

Kategoria „0”:

Wyróżnienie:

Miłosz Sobczyk – klasa I

Drukuj

Doradztwo zawodowe. Zawód: prezenter radiowy, redaktor.

Opublikowano w Aktualności

W środę 21 marca klasa 2 C pod opieką p. Anny Lisieckiej oraz p. Marka Kowalskiego udała się w ramach doradztwa zawodowego do radia ESKA. Uczniowie poznali zawód prezentera radiowego oraz redaktora, rozmawiali o wadach i zaletach tych zawodów. Dowiedzieli się, jakie należy spełniać kryteria i jakie warto ukończyć studia, aby podjąć tego typu pracę. Pan Michał Hanczak, który oprowadzał nas po biurze i opowiadał o swoich obowiązkach, zwrócił nam również uwagę na trening twarzy i języka, ponieważ takie ćwiczenia pozytywnie wpływają na sposób mówienia i warto je codziennie wykonywać. Zaproponował nam także takie ćwiczenia do pracy w domu.

Dzień Św. Patryka

Opublikowano w Aktualności

Dnia16 marca obchodzony był w szkole Dzień Św. Patryka. Uczniowie, nawet Ci najmłodsi, uczestniczyli w warsztatach, quizach i pokazach filmowych z tej okazji. Cieszyli się także ze słodkiego poczęstunku, który można było otrzymać m. in. za zielony strój.

Święto Liczby π (pi)

Opublikowano w Aktualności

14 marca w naszej szkole obchodziliśmy Święto Liczby π (pi). Szkolne święto cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, ponieważ było dużo atrakcji i każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Głównym celem tego święta była popularyzacja matematyki i rozbudzanie zainteresowań tym przedmiotem. Uczniowie uczestniczyli w Turnieju Matematycznym, z hasłem przewodnim „Matematyka od kuchni”. Nie lada wyzwaniem okazało się rozwiązywanie zagadek, łamigłówek i rebusów, w których ukryte były pojęcia matematyczne. Na deser były pyszne ciasteczka przygotowane przez uczniów z wypisanymi na nich różnymi wzorami. Przygotowując prace plastyczne i prezentacje multimedialne uczniowie dowiedzieli się ile zagadek kryje w sobie słynna liczba π.

Koordynatorem Święta Liczby π (pi) była pani Ewa Wąsik.

Ulotki informacyjne dla Pallotyńskiej Fundacji Misyjnej Salvatti

Opublikowano w Aktualności

W dniach 07 – 10 marca 2018 r. wolontariusze z klasy 3 C pod opieką pani Beaty Tadaj składali ulotki informacyjne dla Pallotyńskiej Fundacji Misyjnej Salvatti, jednej z najbardziej znanych organizacji pozarządowych działających w ramach Kościoła Katolickiego. Fundacja obejmuje swoim zasięgiem wiele regionów świata, nękanych przez ubóstwo, wojny i klęski żywiołowe. Tym razem uczniowie zaangażowali się w pomoc dla dzieci ulicy w Kolumbii. W ciągu czterech dni udało im się złożyć 24 000 ulotek. Bardzo dziękujemy za wkład pracy i ogromne zaangażowanie.