• joomlaslide-rodo
  • joomlaslide-frankofonia
  • joomlaslide-holandia
  • joomlaslide-FAKT
  • joomlaslide-basnie
  • joomlaslide-lektury
  • joomlaslide-malarstwo
  • joomlaslide-chemik
  • joomlaslide-wycieczkaniemcy
  • joomlaslide-spotkanie
  • joomlaslide-dwujezyczne
  • joomlaslide-rekrutacja2
  • joomlaslide-klasy1
  • joomlaslide-rekrutacjakl4
  • joomlaslide-be
  • joomlaslide-latowmiescie

trojca-zebranie

Zebranie z rodzicami - 5 czerwca godz. 18.00

Więcej

trojca-gimnazjalny

Egzamin końcowy - klasy dwujęzyczne 3 D, 3 E (część pisemna ) - 29 maja

Więcej

trojca-konkurskuratoryjny

Dzień Gier i Sportu - 30 maja

Więcej

Drukuj

Narodowa Galeria Sztuki ZACHĘTA

Opublikowano w Aktualności

Uczniowie klasy 2 G uczestniczyli w warsztatach w Narodowej Galerii Sztuki ZACHĘTA w Warszawie. Zajęcia odbywały się w ramach programu „WARS i SAWA bliżej Społeczności, Nauki, Sztuki czyli SeNS wspiera uzdolnionych”. Uczestnicy warsztatów poznali, czym różni się muzeum od galerii, dlaczego prace kolekcji nie są elementami stałej ekspozycji oraz charakterystyką wystaw problemowych.

Pierwsze spotkanie z Zachętą pod hasłem „Przyszłość będzie inna” było przyjrzeniem się historii 20-lecia międzywojennego i ideom modernistycznym. Zapoznaliśmy się organizacją otaczającego nas świata z punktu widzenia wspólnoty jako przestrzeni dobrze urządzonej.

Narrację wystawy wyznaczają modernizacyjne idee społeczne kształtujące się w Polsce po I wojnie światowej lub wdrażane w życie za sprawą instytucji i organizacji, których powstanie wiązało się z odzyskaniem niepodległości. Przywołane na wystawie nowe koncepcje organizacji życia społecznego odwoływały się do potrzeb dotychczas niedowartościowanych grup społecznych, jak kobiety, dzieci, robotnicy czy grupy narodowe, oraz nakierowane były na integrację i niwelowanie podziałów. Nakreślenie obrazu II Rzeczpospolitej, widzianej w dużym stopniu poprzez historię „słabych” i ich emancypacji, wpisuje się w proces demitologizacji tego historycznego okresu, ale też pozwala na wydobycie rodzących się wówczas wartościowych idei społecznych, nośnych i aktualnych również obecnie.

Po obejrzeniu wystawy uczniowie wykonali własne projekty aranżacji budynków w przestrzeni. Wykorzystując różne materiały stworzyli szereg ciekawych prac.